سمعك

  متخصص شنوايي خوب ميتواند شما را در انتخاب صحيح سمعک ياري کند                  متخصص شنوايي خوب ميتواند شما را در انتخاب صحيح سمعک ياري کند                         متخصص شنوايي خوب ميتواند شما را در انتخاب صحيح سمعک ياري کند                                             متخصص شنوايي خوب ميتواند شما را در انتخاب صحيح سمعک ياري کند                               
   
   
         
    آرشيو    
         
       


    نظرات    
       
  لطفا نظراتتون رو به آدرس bah_ad@yahoo.com بفرستيد    
       
       

Tuesday, May 06, 2003


فرزندم صدايم را مي شنوي


‏‎
دچار‏‎ يا‏‎ و‏‎ دارد‏‎ شنوايي‌‏‎ مشكل‌‏‎ شما‏‎ فرزند‏‎ مي‌رسد‏‎ نظر‏‎ به‌‏‎ اگر‏‎
مشورت‌‏‎ نظر‏‎ مورد‏‎ پزشك‌‏‎ يا‏‎ و‏‎ معلم‌‏‎ با‏‎ است‌‏‎ زباني‌‏‎ اختلالات‌‏‎
شد ، ‏‎ داده‌‏‎ تشخيص‌‏‎ شنوايي‌‏‎ اختلال‌‏‎ آزمايشها‏‎ طي‌‏‎ اگر‏‎ سپس‌‏‎ كنيد ، ‏‎
باشيد‏‎ آن‌‏‎ درمان‌‏‎ دنبال‌‏‎ به‌‏‎
نجات‌‏‎ صامت‌‏‎ زندگي‌‏‎ از‏‎ را‏‎ شما‏‎ كودك‌‏‎ موقع‌ ، ‏‎ به‌‏‎ شنوايي‌‏‎ سنجش‌‏‎
مي‌دهد‏‎
تكامل‌‏‎ در‏‎ كودك‌‏‎ بيافتد ، ‏‎ تاخير‏‎ به‌‏‎ كم‌شنوايي‌‏‎ تشخيص‌‏‎ چه‌‏‎ هر‏‎
بيشتري‌‏‎ مشكلات‌‏‎ با‏‎ خود‏‎ اجتماعي‌‏‎ توانايي‌هاي‌‏‎ و‏‎ زباني‌‏‎
شد‏‎ خواهد‏‎ روبه‌رو‏‎
به‌‏‎ او‏‎.بود‏‎ هفته‌اي‌اش‌‏‎ شش‌‏‎ بچه‌‏‎ دختر‏‎ نگران‌‏‎ "يانگ‌‏‎ هيتر‏‎"
برابر‏‎ در‏‎ عكس‌العملي‌‏‎ هيچ‌‏‎ "جنيفر‏‎":‎گفت‌‏‎ خود‏‎ كودك‌‏‎ دكتر‏‎
يا‏‎ مي‌كنم‌‏‎ روشن‌‏‎ را‏‎ جاروبرقي‌‏‎ كه‌‏‎ وقتي‌‏‎ مثلا‏‎ بلند‏‎ صداهاي‌‏‎
دكتر‏‎.‎نمي‌دهد‏‎ نشان‌‏‎ مي‌زند ، ‏‎ زنگ‌‏‎ شماته‌دار‏‎ ساعت‌‏‎ كه‌‏‎ وقتي‌‏‎
انجام‌‏‎ ساده‌اي‌‏‎ آزمايش‌‏‎ برهاند‏‎ نگراني‌‏‎ از‏‎ را‏‎ او‏‎ اينكه‌‏‎ براي‌‏‎
وقتي‌‏‎.‎درآورد‏‎ صدا‏‎ به‌‏‎ بچه‌‏‎ گوش‌‏‎ نزديك‌‏‎ را‏‎ زنگي‌‏‎ او‏‎ ;داد‏‎
"يانگ‌‏‎" خانم‌‏‎ به‌‏‎ دكتر‏‎ برگرداند‏‎ صدا‏‎ سمت‌‏‎ به‌‏‎ را‏‎ سرش‌‏‎ "جنيفر‏‎"
.مي‌برد‏‎ سر‏‎ به‌‏‎ كامل‌‏‎ سلامتي‌‏‎ در‏‎ فرزندش‌‏‎ كه‌‏‎ داد‏‎ اطمينان‌‏‎
صحبت‌‏‎ به‌‏‎ شروع‌‏‎ هنوز‏‎ و‏‎ بود‏‎ ماهه‌‏‎ هجده‌‏‎ "جنيفر‏‎" كه‌‏‎ زماني‌‏‎ اما‏‎
شد‏‎ جويا‏‎ نيز‏‎ را‏‎ پزشكان‌‏‎ ديگر‏‎ نظر‏‎ "يانگ‌‏‎" خانم‌‏‎ بود ، ‏‎ نكرده‌‏‎
.نديدند‏‎ "جنيفر‏‎" سلامتي‌‏‎ در‏‎ مشكلي‌‏‎ نيز‏‎ ديگر‏‎ پزشك‌‏‎ دو‏‎
(ABR)شنوايي‌‏‎ تست‌‏‎ هنوز‏‎ اما‏‎ بود‏‎ ساله‌‏‎ نيم‌‏‎ و‏‎ دو‏‎ "جنيفر‏‎"
از‏‎ تاك‌‏‎ تيك‌‏‎ شبيه‌‏‎ مختصري‌‏‎ صداهاي‌‏‎ آن‌‏‎ طي‌‏‎ كه‌‏‎ مغزي‌‏‎ عكس‌العمل‌‏‎
نداده‌‏‎ مي‌شوند ، ‏‎ شناسايي‌‏‎ مغز‏‎ در‏‎ و‏‎ مي‌شوند‏‎ پخش‌‏‎ گوشي‌‏‎ طريق‌‏‎
سنگين‌‏‎ گوشش‌‏‎ "جنيفر‏‎" كه‌‏‎ داد‏‎ نشان‌‏‎ آزمايش‌‏‎ اين‌‏‎ انجام‌‏‎بود‏‎
گفتاري‌‏‎ تكامل‌‏‎ دير ، ‏‎ تشخيص‌‏‎ كه‌‏‎ بود‏‎ اين‌‏‎ دردناك‌‏‎ موضوع‌‏‎.‎است‌‏‎
رشد‏‎ از‏‎ مانع‌‏‎ درازمدت‌‏‎ در‏‎ و‏‎ بود‏‎ انداخته‌‏‎ تاخير‏‎ به‌‏‎ را‏‎ او‏‎
.بود‏‎ شده‌‏‎ او‏‎ اجتماعي‌‏‎
رويت‌‏‎ غيرقابل‌‏‎ اختلال‌‏‎
ويچيتا‏‎" دانشگاه‌‏‎ در‏‎ گوش‌‏‎ متخصص‌‏‎ "ري‌هال‌‏‎" پروفسور‏‎ گفته‌‏‎ به‌‏‎
از‏‎ يكي‌‏‎ شنوايي‌‏‎ اختلالات‌‏‎ امروزه‌‏‎ كانزاس‌‏‎ ايالت‌‏‎ "ستيت‌‏‎
هر‏‎ از‏‎ تقريبا‏‎.‎است‌‏‎ آمريكا‏‎ در‏‎ مادرزادي‌‏‎ عيوب‏‎ متداولترين‌‏‎
.هستند‏‎ كم‌شنوا‏‎ يا‏‎ ناشنوا‏‎ نوزاد‏‎ سه‌‏‎ شده‌ ، ‏‎ متولد‏‎ نوزاد‏‎ هزار‏‎
تشخيص‌‏‎ مي‌كند‏‎ ناراحت‌‏‎ اندازه‌‏‎ همان‌‏‎ به‌‏‎ را‏‎ ما‏‎ كه‌‏‎ موضوعي‌‏‎
.است‌‏‎ كودك‌‏‎ بيماري‌‏‎ نادرست‌‏‎
تشخيص‌‏‎ مشكل‌‏‎ مورد‏‎ در‏‎ مطالعه‌اي‌‏‎ "يانگ‌‏‎" خانواده‌‏‎ وضعيت‌‏‎
خانواده‌‏‎ "جنيفر‏‎" شنوايي‌‏‎ اختلال‌‏‎ سابقه‌‏‎.‎است‌‏‎ شنوايي‌‏‎ اختلال‌‏‎
آنها‏‎ دوم‌‏‎ فرزند‏‎ است‌‏‎ ممكن‌‏‎ كه‌‏‎ واداشت‌‏‎ ترديد‏‎ به‌‏‎ را‏‎ "يانگ‌‏‎"
نيز‏‎ او‏‎ اينكه‌‏‎ احتمال‌‏‎ پزشكان‌‏‎.‎باشد‏‎ شنوا‏‎ كم‌‏‎ نيز‏‎ "اليز‏‎"
.دانستند‏‎ كم‌‏‎ را‏‎ باشد‏‎ اختلال‌‏‎ اين‌‏‎ دچار‏‎
موفقيت‌‏‎ با‏‎ را‏‎ ديگري‌‏‎ آزمايش‌‏‎ و‏‎ زنگ‌‏‎ آزمايش‌‏‎ "اليز‏‎" كه‌‏‎ زماني‌‏‎
لازم‌‏‎ (‎ABR)تست‌‏‎ كه‌‏‎ داشت‌‏‎ اظهار‏‎ "يانگ‌‏‎" پزشك‌‏‎ گذاشت‌ ، ‏‎ سر‏‎ پشت‌‏‎
(ABR)تست‌‏‎ كه‌‏‎ وقتي‌‏‎ بعد‏‎ سال‌‏‎ يك‌‏‎.‎بود‏‎ لازم‌‏‎ كه‌‏‎ حالي‌‏‎ در‏‎ نيست‌ ، ‏‎
از‏‎ اليز‏‎ گوشهاي‌‏‎ كه‌‏‎ بود‏‎ اين‌‏‎ نتيجه‌اش‌‏‎ شد‏‎ گرفته‌‏‎ "اليز‏‎" از‏‎
.است‌‏‎ سنگين‌تر‏‎ نيز‏‎ "جنيفر‏‎" گوشهاي‌‏‎
دانشكده‌‏‎ در‏‎ گوش‌‏‎ متخصص‌‏‎ "فايفر‏‎.‎سي‌‏‎ رابرت‌‏‎" گفته‌دكتر‏‎ به‌‏‎
نوزادان‌‏‎ تمام‌‏‎ ماهگي‌‏‎ شش‌‏‎ حدود‏‎ تا‏‎ تولد‏‎ بدو‏‎ از‏‎:ميامي‌‏‎ پزشكي‌‏‎
.مي‌كنند‏‎ هجي‌‏‎ را‏‎ صداها‏‎ و‏‎ مي‌كنند‏‎ مي‌كنند ، غلغل‌‏‎ بغ‌بغو‏‎
شنوا‏‎ ماهه‌‏‎ سه‌‏‎ كودك‌‏‎ تشخيص‌‏‎.‎است‌‏‎ انعكاسي‌‏‎ حركات‌‏‎ اين‌‏‎ تمامي‌‏‎
اخلال‌‏‎ پزشك‌‏‎ اين‌‏‎.‎ندارد‏‎ امكان‌‏‎ ناشنوا‏‎ ماهه‌‏‎ سه‌‏‎ كودك‌‏‎ از‏‎
.مي‌خواند‏‎ رويت‌‏‎ قابل‌‏‎ غير‏‎ را‏‎ نوزادان‌‏‎ شنوايي‌‏‎
درماني‌‏‎ مركز‏‎ در‏‎ گوش‌‏‎ متخصص‌‏‎ "ميجرين‌‏‎.‎اي‌‏‎ كليف‌‏‎" دكتر‏‎
كه‌‏‎ كودكاني‌‏‎ حتي‌‏‎:‎كه‌‏‎ مي‌دارد‏‎ اظهار‏‎ مسچوست‌‏‎ "مموريال‌‏‎"
بشنوند‏‎ را‏‎ بلند‏‎ صداهاي‌‏‎ است‌‏‎ ممكن‌‏‎ دارند‏‎ شديدي‌‏‎ كم‌شنوايي‌‏‎
كودكاني‌‏‎ مي‌تواند‏‎ نيز‏‎ زنگ‌‏‎ تست‌‏‎ مثل‌‏‎ كوچك‌‏‎ حركت‌‏‎ يا‏‎ ارتعاش‌‏‎
.وادارد‏‎ عكس‌العمل‌‏‎ به‌‏‎ هستند‏‎ كم‌شنوا‏‎ كه‌‏‎ را‏‎
در‏‎ كه‌‏‎ هنگامي‌‏‎ تا‏‎ كودكان‌‏‎ از‏‎ بسياري‌‏‎ نادرست‌ ، ‏‎ تشخيص‌‏‎ اثر‏‎ در‏‎
به‌‏‎ مشكل‌‏‎ با‏‎ بگيرند‏‎ قرار‏‎ شنوايي‌‏‎ سنجش‌‏‎ آزمايش‌‏‎ مورد‏‎ مدرسه‌‏‎
است‌‏‎ ممكن‌‏‎ ولي‌‏‎ دارند‏‎ مشكل‌‏‎ كه‌‏‎ نمي‌دانند‏‎ آنها‏‎.‎مي‌برند‏‎ سر‏‎
گفته‌‏‎ بنابر‏‎.‎باشد‏‎ داشته‌‏‎ پي‌‏‎ در‏‎ اشتباهي‌‏‎ برداشت‌‏‎ آنها‏‎ علائم‌‏‎
دانشگاه‌‏‎ پزشكي‌‏‎ علوم‌‏‎ مركز‏‎ در‏‎ گوش‌‏‎ متخصص‌‏‎ "پاسكال‌‏‎ ديون‌‏‎ دي‌‏‎"
مشكل‌‏‎ داشتن‌‏‎ به‌‏‎ را‏‎ آنها‏‎ معلمان‌‏‎ اغلب‏‎:‎لوبوك‌‏‎ در‏‎ تگزاس‌‏‎ "تك‌‏‎"
.مي‌كنند‏‎ متهم‌‏‎ بودن‌‏‎ كند‏‎ و‏‎ اخلاقي‌‏‎
زباني‌‏‎ تكامل‌‏‎
تشخيص‌‏‎ چه‌‏‎ هر‏‎ كه‌‏‎ هستند‏‎ اين‌‏‎ نشانگر‏‎ روزافزون‌‏‎ شواهد‏‎
و‏‎ زباني‌‏‎ تكامل‌‏‎ در‏‎ كودك‌‏‎ بيافتد ، ‏‎ تاخير‏‎ به‌‏‎ كم‌شنوايي‌‏‎
خواهد‏‎ روبه‌رو‏‎ بيشتري‌‏‎ مشكلات‌‏‎ با‏‎ خود‏‎ اجتماعي‌‏‎ توانايي‌هاي‌‏‎
.شد‏‎
مركز‏‎ در‏‎ گوش‌‏‎ اختلالات‌‏‎ متخصص‌‏‎ كه‌‏‎ "اندروز‏‎ جيمز‏‎" دكتر‏‎
سلولهاي‌‏‎:‎كه‌‏‎ مي‌دهد‏‎ توضيح‌‏‎ گونه‌‏‎ اين‌‏‎ است‌‏‎ (U.‎C.‎L.A)پزشكي‌‏‎
آغازين‌‏‎ ماههاي‌‏‎ در‏‎ هستند‏‎ زبان‌‏‎ يادگيري‌‏‎ مسئول‌‏‎ كه‌‏‎ مغزي‌‏‎
مسيرهاي‌‏‎.‎كنند‏‎ برقرار‏‎ ارتباط‏‎ يكديگر‏‎ با‏‎ بايد‏‎ كودك‌‏‎ زندگي‌‏‎
تكامل‌‏‎ بايد‏‎ مي‌كند‏‎ دنبال‌‏‎ مغز‏‎ به‌‏‎ رسيدن‌‏‎ در‏‎ صدا‏‎ كه‌‏‎ نامشخصي‌‏‎
شنيدن‌‏‎ به‌‏‎ قادر‏‎ كودكي‌‏‎ اگر‏‎ "اندروز‏‎" دكتر‏‎ گفته‌‏‎ طبقه‌‏‎.يابند‏‎
ديگري‌‏‎ مسيرهاي‌‏‎ با‏‎ مغزي‌‏‎ سلولهاي‌‏‎ نيست‌ ، ‏‎ ديگران‌‏‎ صحبت‌‏‎ صداي‌‏‎
كودك‌‏‎ زباني‌‏‎ توانايي‌‏‎ است‌‏‎ ممكن‌‏‎ و‏‎ كرده‌اند‏‎ برقرار‏‎ ارتباط‏‎
.نكند‏‎ رشد‏‎ كامل‌‏‎ طور‏‎ به‌‏‎ هرگز‏‎
پزشك‌‏‎ نشريه‌‏‎ در‏‎ و‏‎ گرفت‌‏‎ صورت‌‏‎ سال‌ 1998‏‎ در‏‎ كه‌‏‎ مطالعه‌اي‌‏‎
به‌‏‎ تشخيص‌‏‎:‎كه‌‏‎ دارند‏‎ تاكيد‏‎ نظريه‌‏‎ اين‌‏‎ بر‏‎ شد‏‎ منتشر‏‎ كودكان‌‏‎
.دارند‏‎ زبان‌‏‎ گسترش‌‏‎ و‏‎ تكامل‌‏‎ در‏‎ بسزايي‌‏‎ نقش‌‏‎ درمان‌ ، ‏‎ و‏‎ موقع‌‏‎
داده‌‏‎ تشخيص‌‏‎ ماهگي‌‏‎ شش‌‏‎ از‏‎ قبل‌‏‎ آنها‏‎ شنوايي‌‏‎ كم‌‏‎ كه‌‏‎ كودكاني‌‏‎
بودند‏‎ شده‌‏‎ داده‌‏‎ تشخيص‌‏‎ ديرتر‏‎ كه‌‏‎ آنهايي‌‏‎ به‌‏‎ نسبت‌‏‎ بود‏‎ شده‌‏‎
گفته‌‏‎ بنابر‏‎ و‏‎ هستند‏‎ برخوردار‏‎ بيشتري‌‏‎ زباني‌‏‎ قابليت‌‏‎ از‏‎
در‏‎ تاخير‏‎ مطالعه‌ ، ‏‎ اين‌‏‎ اصلي‌‏‎ محقق‌‏‎ ‎‏‏،‏‎"يوشيناگا‏‎ كريستين‌‏‎"
فرد‏‎ اجتماعي‌‏‎ توانايي‌هاي‌‏‎ و‏‎ علم‌‏‎ كسب‏‎ زبان‌ ، ‏‎ يادگيري‌‏‎ پيشرفت‌‏‎
.مي‌دهند‏‎ قرار‏‎ تاثير‏‎ تحت‌‏‎ آتي‌‏‎ سالهاي‌‏‎ در‏‎ را‏‎
"جنيفر‏‎".‎است‌‏‎ موضوع‌‏‎ اين‌‏‎ براي‌‏‎ اثباتي‌‏‎ "يانگ‌‏‎" خانواده‌‏‎ تجربه‌‏‎
ساله‌‏‎ دوازده‌‏‎ اكنون‌‏‎ گرفت‌‏‎ قرار‏‎ درمان‌‏‎ تحت‌‏‎ سالگي‌‏‎ سه‌‏‎ در‏‎ كه‌‏‎
نظر‏‎ از‏‎ چه‌‏‎ خود‏‎ سالان‌‏‎ و‏‎ هم‌سن‌‏‎ از‏‎ سال‌‏‎ دو‏‎ از‏‎ بيشتر‏‎ او‏‎.‎است‌‏‎
كلمات‌‏‎ معني‌‏‎ او‏‎.‎است‌‏‎ عقبتر‏‎ اجتماعي‌‏‎ نظر‏‎ از‏‎ چه‌‏‎ و‏‎ معلومات‌‏‎
تا‏‎ و‏‎ مي‌ماند‏‎ باز‏‎ گفتگو‏‎ در‏‎ ادامه‌‏‎ از‏‎ مي‌داند ، ‏‎ را‏‎ محدودي‌‏‎
مي‌گويد‏‎ مادرش‌‏‎.‎بگيرد‏‎ كمك‌‏‎ اشاره‌اي‌‏‎ زبان‌‏‎ از‏‎ بايد‏‎ حدودي‌‏‎
سطح‌‏‎ هم‌‏‎ جمع‌‏‎ با‏‎ كه‌‏‎ مي‌كند‏‎ احساس‌‏‎ او‏‎ كه‌‏‎ است‌‏‎ اين‌‏‎ نتيجه‌اش‌‏‎
.نيست‌‏‎
درمان‌‏‎ تحت‌‏‎ سالگي‌‏‎ يك‌‏‎ در‏‎ و‏‎ است‌‏‎ ساله‌‏‎ نه‌‏‎ اكنون‌‏‎ كه‌‏‎ "اليز‏‎"
.است‌‏‎ عقبتر‏‎ خود‏‎ سالان‌‏‎ و‏‎ هم‌سن‌‏‎ از‏‎ سال‌‏‎ يك‌‏‎ تنها‏‎ گرفت‌‏‎ قرار‏‎
پس‌‏‎ كوتاهي‌‏‎ مدت‌‏‎ است‌ ، ‏‎ "يانگ‌‏‎" خانواده‌‏‎ فرزند‏‎ سومين‌‏‎ كه‌‏‎ "تاي‌‏‎"
هفتگي‌‏‎ هشت‌‏‎ در‏‎ و‏‎ گرفت‌‏‎ قرار‏‎(ABR)‎آزمايش‌‏‎ تحت‌‏‎ تولد‏‎ از‏‎
و‏‎ هم‌سن‌‏‎ حد‏‎ در‏‎ شنوايي‌‏‎ نظر‏‎ از‏‎ اكنون‌‏‎ شد ، ‏‎ شروع‌‏‎ او‏‎ درمان‌‏‎
.است‌‏‎ خود‏‎ سالان‌‏‎
تكامل‌‏‎ در‏‎ حياتي‌‏‎ نقش‌‏‎ درمان‌‏‎ و‏‎ موقع‌‏‎ به‌‏‎ تشخيص‌‏‎ كه‌‏‎ آنجايي‌‏‎ از‏‎
كرد‏‎ توصيه‌‏‎ سال‌ 1993‏‎ در‏‎ بهداشت‌‏‎ ملي‌‏‎ موسسه‌‏‎ دارند ، ‏‎ فرد‏‎ عادي‌‏‎
عمل‌‏‎ به‌‏‎ شنوايي‌‏‎ تست‌‏‎ ماهگي‌‏‎ سه‌‏‎ در‏‎ كودكان‌‏‎ تمامي‌‏‎ از‏‎ بايد‏‎ كه‌‏‎
انجام‌‏‎ بر‏‎ مبني‌‏‎ قانوني‌‏‎ هيچ‌‏‎ آمريكا‏‎ ايالت‌‏‎ هجده‌‏‎ اما‏‎.‎آيد‏‎
كه‌‏‎ ديگر‏‎ ايالت‌‏‎ دو‏‎ و‏‎ سي‌‏‎ در‏‎.‎نكرده‌اند‏‎ وضع‌‏‎ آزمايشها‏‎ اين‌‏‎
اجباري‌‏‎ را‏‎ آزمايشها‏‎ اين‌‏‎ انجام‌‏‎ دارد ، ‏‎ وجود‏‎ قانون‌‏‎ اين‌‏‎
اعلام‌‏‎ اجباري‌‏‎ را‏‎ آنها‏‎ انجام‌‏‎ كه‌‏‎ ايالتهايي‌‏‎ حتي‌‏‎.‎نكرده‌اند‏‎
را‏‎ لازم‌‏‎ تجهيزات‌‏‎ هنوز‏‎ بيمارستانها‏‎ از‏‎ بسياري‌‏‎ كرده‌اند ، ‏‎
فرستاده‌‏‎ مجهز‏‎ درماني‌‏‎ مراكز‏‎ به‌‏‎ بايد‏‎ بيماران‌‏‎ و‏‎ ندارند‏‎
.باشند‏‎ آزمايشي‌‏‎ مراكز‏‎ دنبال‌‏‎ به‌‏‎ خود‏‎ اينكه‌‏‎ يا‏‎ شوند‏‎
پرتوهاي‌‏‎ آزمايش‌‏‎ نام‌‏‎ به‌‏‎ كه‌‏‎ ديگري‌‏‎ موثر‏‎ تست‌‏‎ و‏‎ (‎ABR)‎ تستهاي‌‏‎
نسبت‌‏‎ به‌‏‎ و‏‎ بي‌خطر‏‎ مي‌شوند ، ‏‎ شناخته‌‏‎ (‎OAE) شنوايي‌‏‎ به‌‏‎ مربوط‏‎
دلاري‌‏‎ هزار‏‎ صدها‏‎ مقابل‌‏‎ در‏‎ هزينه‌ها‏‎ اين‌‏‎.‎هستند‏‎ ارزانتر‏‎
دير‏‎ كه‌‏‎ كودكاني‌‏‎ شنوايي‌‏‎ اختلالات‌‏‎ درمان‌‏‎ براي‌‏‎ است‌‏‎ ممكن‌‏‎ كه‌‏‎
.است‌‏‎ ناچيزي‌‏‎ بسيار‏‎ سرمايه‌‏‎ گردد‏‎ خرج‌‏‎ است‌‏‎ شده‌‏‎ داده‌‏‎ تشخيص‌‏‎
خود‏‎ بيمارستان‌‏‎ از‏‎ هستيد ، ‏‎ نوزادي‌‏‎ تولد‏‎ انتظار‏‎ در‏‎ شما‏‎ اگر‏‎
انجام‌‏‎ را‏‎ آنها‏‎ اگر‏‎ كه‌‏‎ كنيد ، ‏‎ سوال‌‏‎ تستها‏‎ اين‌‏‎ مورد‏‎ در‏‎
چه‌‏‎ هر‏‎ را‏‎ خود‏‎ كودك‌‏‎ و‏‎ كنيد‏‎ رجوع‌‏‎ مجهز‏‎ مراكز‏‎ به‌‏‎ نمي‌دهند‏‎
.دهيد‏‎ قرار‏‎ شنوايي‌‏‎ سنجش‌‏‎ تحت‌‏‎ سريعتر‏‎
دچار‏‎ يا‏‎ و‏‎ دارد‏‎ شنوايي‌‏‎ مشكل‌‏‎ شما‏‎ فرزند‏‎ مي‌رسد‏‎ نظر‏‎ به‌‏‎ اگر‏‎
مشورت‌‏‎ نظر‏‎ مورد‏‎ پزشك‌‏‎ يا‏‎ و‏‎ معلم‌‏‎ با‏‎ است‌‏‎ زباني‌‏‎ اختلالات‌‏‎
شد ، ‏‎ داده‌‏‎ تشخيص‌‏‎ شنوايي‌‏‎ اختلال‌‏‎ آزمايشها‏‎ طي‌‏‎ اگر‏‎ سپس‌‏‎ كنيد ، ‏‎
سريعتر‏‎ شما‏‎ كودك‌‏‎ چه‌‏‎ هر‏‎ كه‌‏‎ چرا‏‎.باشيد‏‎ آن‌‏‎ درمان‌‏‎ دنبال‌‏‎ به‌‏‎
و‏‎ سريع‌‏‎ سير‏‎ او‏‎ رشد‏‎ اينكه‌‏‎ احتمال‌‏‎ گيرد‏‎ قرار‏‎ درمان‌‏‎ تحت‌‏‎
.است‌‏‎ بيشتر‏‎ كند‏‎ طي‌‏‎ را‏‎ عادي‌‏‎
خانه‌‏‎ در‏‎ ساده‌‏‎ شنوايي‌‏‎ تست‌‏‎
دوره‌هاي‌‏‎ طي‌‏‎ در‏‎ را‏‎ خود‏‎ كودك‌‏‎ شنوايي‌‏‎ ميزان‌‏‎ مي‌توانيد‏‎ شما‏‎
زير‏‎ موارد‏‎ از‏‎ يكي‌‏‎ به‌‏‎ شما‏‎ پاسخ‌‏‎ اگر‏‎كنيد‏‎ تست‌‏‎ زير ، ‏‎ زماني‌‏‎
.كنيد‏‎ مراجعه‌‏‎ پزشك‌‏‎ به‌‏‎ تا‏‎ است‌‏‎ لازم‌‏‎ است‌‏‎ "خير‏‎"
:ماهگي‌‏‎ تا 3‏‎ تولد‏‎ بدو‏‎ از‏‎
نوزاد‏‎ مي‌كند‏‎ صحبت‌‏‎ يا‏‎ و‏‎ مي‌شود‏‎ نزديك‌‏‎ كسي‌‏‎ كه‌‏‎ زماني‌‏‎ *
.مي‌ايستد‏‎ باز‏‎ حركت‌‏‎ از‏‎ يا‏‎ و‏‎ مي‌شود‏‎ ساكت‌‏‎
تكان‌‏‎ بدنش‌‏‎ مي‌زند ، ‏‎ چشمك‌‏‎)‎مي‌خورد‏‎ تكان‌‏‎ بلند‏‎ صداهاي‌‏‎ از‏‎ *
(.مي‌كند‏‎ گريه‌‏‎ يا‏‎ و‏‎ مي‌خورد‏‎
:ماهگي‌‏‎ تا 6‏‎ ‎‏‏3‏‎
.برمي‌گرداند‏‎ صدا‏‎ دنبال‌‏‎ به‌‏‎ را‏‎ سرش‌‏‎ *
.مي‌آيد‏‎ خوشش‌‏‎ صدادار‏‎ اسباببازي‌هاي‌‏‎ و‏‎ جغجغه‌‏‎ از‏‎ *
صداي‌‏‎ مثل‌‏‎ خوردن‌ ، ‏‎ غذا‏‎ موقع‌‏‎ در‏‎ آشنا‏‎ صداهاي‌‏‎ برابر‏‎ در‏‎ *
عكس‌العمل‌‏‎ غيره‌‏‎ و‏‎ بشقاب‏‎ به‌‏‎ برخورد‏‎ صداي‌‏‎ نوشابه‌ ، ‏‎ شيشه‌هاي‌‏‎
.مي‌دهد‏‎ نشان‌‏‎
:ماهگي‌‏‎ تا 10‏‎ ‎‏‏6‏‎
.مي‌كند‏‎ تلفظ‏‎ را‏‎ ما‏‎ با ، ‏‎ دا ، ‏‎ مانند‏‎ صداهايي‌‏‎ *
.مي‌دهد‏‎ نشان‌‏‎ عكس‌العمل‌‏‎ كردن‌‏‎ بغبغو‏‎ با‏‎ موسيقي‌‏‎ برابر‏‎ در‏‎ *
.مي‌دهد‏‎ نشان‌‏‎ عكس‌العمل‌‏‎ خودش‌‏‎ نام‌‏‎ به‌‏‎ نسبت‌‏‎ *
پدر‏‎ و‏‎ مادر‏‎ به‌‏‎ "بابا‏‎" و‏‎ "مامان‌‏‎" كلمات‌‏‎ اداي‌‏‎ هنگام‌‏‎ در‏‎ *
.مي‌كند‏‎ نگاه‌‏‎ خود‏‎
‎‏‏،‏‎"شد‏‎ تمام‌‏‎" ‎‏‏،‏‎"نه‌‏‎" مانند‏‎ متداول‌‏‎ ساده‌‏‎ كلمات‌‏‎ معني‌‏‎ *
.مي‌كند‏‎ درك‌‏‎ را‏‎ "خداحافظ‏‎"
:ماهگي‌‏‎ تا 15‏‎ ‎‏‏10‏‎
وقتي‌‏‎ و‏‎ مي‌داند‏‎ را‏‎ علاقه‌اش‌‏‎ مورد‏‎ اسباببازي‌هاي‌‏‎ نام‌‏‎ *
اشاره‌‏‎ آنها‏‎ به‌‏‎ مي‌كنيد‏‎ سوال‌‏‎ اسباببازيها‏‎ مورد‏‎ در‏‎ او‏‎ از‏‎
.مي‌كنند‏‎
.مي‌آيد‏‎ خوشش‌‏‎ جلنگ‌‏‎ جلنگ‌‏‎ صداهاي‌‏‎ و‏‎ قافيه‌‏‎ با‏‎ اشعار‏‎ از‏‎ *
.مي‌كند‏‎ تقليد‏‎ را‏‎ ساده‌‏‎ صداهاي‌‏‎ و‏‎ كلمات‌‏‎ *
:ماهگي‌‏‎ تا 20‏‎ ‎‏‏15‏‎
.مي‌كند‏‎ دنبال‌‏‎ را‏‎ مستقيم‌‏‎ خطوط‏‎ كردن‌ ، ‏‎ نگاه‌‏‎ هنگام‌‏‎ در‏‎ *
ناميده‌‏‎ كه‌‏‎ زماني‌‏‎ را‏‎ بدن‌‏‎ ديگر‏‎ اعضاي‌‏‎ و‏‎ چشم‌ها‏‎ بيني‌ ، ‏‎ مو ، ‏‎ *
.مي‌شناسد‏‎ مي‌شوند‏‎
"شيريني‌‏‎" ‎‏‏،‏‎"پتو‏‎" مثل‌‏‎ مي‌خواهد‏‎ آنها‏‎ اسم‌‏‎ با‏‎ را‏‎ آشنا‏‎ اشيا‏‎ *
."خرسك‌‏‎" ‎‏‏،‏‎
:ماهگي‌‏‎ تا 24‏‎ ‎‏‏20‏‎
يا‏‎ "آبميوه‌‏‎ هم‌‏‎ باز‏‎" مثل‌‏‎ مي‌چسباند‏‎ يكديگر‏‎ به‌‏‎ را‏‎ كلمات‌‏‎ *
."خونه‌‏‎ مامان‌‏‎"
.مي‌كند‏‎ توجه‌‏‎ شخص‌‏‎ سمت‌‏‎ به‌‏‎ اسم‌‏‎ با‏‎ *
.مي‌برد‏‎ لذت‌‏‎ خود‏‎ اسم‌‏‎ شنيدن‌‏‎ از‏‎ *
.مي‌دهد‏‎ نشان‌‏‎ علاقه‌‏‎ تلويزيون‌‏‎ و‏‎ راديو‏‎ به‌‏‎ نسبت‌‏‎ *
:ماهگي‌‏‎ تا 36‏‎ ‎‏‏24‏‎
تعداد‏‎ به‌‏‎ روز‏‎ هر‏‎ كه‌‏‎ مي‌داند‏‎ كلمه‌‏‎ ماهگي‌ 270‏‎ در 24‏‎ *
.مي‌شود‏‎ اضافه‌‏‎ كلمات‌‏‎
.مي‌كند‏‎ بيان‌‏‎ را‏‎ تجربيات‌‏‎ و‏‎ علايق‌‏‎ احتياجات‌ ، ‏‎ *
: ماهگي‌‏‎ ‎‏‏36‏‎
اشخاص‌‏‎ براي‌‏‎ بايد‏‎ آنها‏‎ درصد‏‎ كه‌ 80‏‎ مي‌داند‏‎ كلمه‌‏‎ ‎‏‏1000‏‎*
.باشد‏‎ تحسين‌‏‎ قابل‌‏‎ ديگر‏‎
دايجست‌‏‎ ريدرز‏‎
كشيشيان‌‏‎ آلنوش‌‏‎:‎ترجمه‌‏‎